with the family! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tara Vos - WaarBenJij.nu with the family! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tara Vos - WaarBenJij.nu

with the family!

Door: Tara Vos

Blijf op de hoogte en volg Tara

13 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Ja hooor! Donderdag 2 april was het zo ver, ik mocht mijn familie op gaan halen op het vliegveld. M'n ouders, broertje, oma en henri kwamen een bezoekje brengen aan het mooie Suriname. Ik kon met een vriendin mee naar het vliegveld die haar vriend van het vliegveld ging halen dus dat wel gezellig, hoefde ik niet in mijn eentje te wachten, want het duurde en het duurde nadat ik het vliegtuig had zien landen. Na een tijdje kwam mama alleen uit de gate, want het duurde haar te lang, maar het duurde niet lang voordat de rest volgde. Met een taxi zijn we naar hun huisje in Paramaribo gereden, dit lag helaas een eindje uit het centrum maar was wel heel erg mooi! Gelijk na aankomst hebben ze om gekleed, want ik had gereserveerd bij een restaurantje bij mij in de buurt. Na het eten gingen zij naar huis en ik ging met de taxi naar een vriendin, want die had een soort afscheidsbbq met vrienden.

De volgende dag liet ik m'n familie gelijk 4 dagen in de steek, vanwege de paastour naar Blanche Marie die Jenny Tours organiseerde. De eerste dag ging naar Witagron waar we de eerste nacht zouden doorbrengen. Daar aangekomen stelde Robin, een van de gidsen, voor om van de brug af te springen. De hoogte van de brug hebben we op ongeveer 8/9 meter geschat. Dus ja tuurlijk wilde ik daar wel van af springen, het duurde even, maar ben toch gesprongen. De volgende sprong ging van af het bovenste gedeelte van de brug en dit lag 2 meter hoger, na 5 minuten lang naar beneden staan kijken en na het aanmoedigen van de groep ben ik ook daar vanaf gesprongen! Op de kant stond ik nog steeds te trillen op mijn benen van de zenuwen. Na het zwemmen gingen we eten en hadden we een party in het dorp met de bewoners. De volgende dag werden we wakker, sommige al dan niet met een kater, moesten we onze weg vervolgen naar Blanche Marie. Daar hebben we de late avonden door gezet. Ook hebben we de waterval gezien, het water stond laag, wat de waterval minder groot maakte, maar het voordeel was dat we nu wel onder de waterval konden staan. Verder heb ik daar gepaintbald, in een hangmat gelegen, mee geholpen met koken, gezorgd dat iedereen genoeg te eten en drinken had en lekker gezwommen. Maandag avond kwamen we weer thuis van de trip. Thuis gekomen wilde Carmen, een van mijn huisgenootjes wat gaan eten bij de waterkant. Toen we daar waren kwamen rond half 12 een aantal vrienden speciaal voor mij om mijn verjaardag te vieren, want ja om 12 uur werd ik 21!! Super lief van ze :).

Op de dag van mijn verjaardag stond alweer een nieuw tripje op de planning, namelijk Galibi. Dus vroeg vertrokken naar Albina waar we op de boot moesten en natuurlijk precies op het moment dat we de boot in gingen begon het met regenen. Gelukkig was dit van korte duur. Maar dat was niet het enige, want in de boot wordt je uiteraard ook ontzettend nat van de golven die de boot in komen. Rens had ervoor gezorgd dat we met z'n tweeen voor in de boot konden zitten, waar je daar dus geen last van had. Maar helaas kwam de rest van de familie zeiknat de boot uit toen we op galibi aankwamen. 's avonds rond 8 uur gingen we op zoek naar de schildpadden, we hadden gelijk geluk, want de gidsen zag na een kwartiertje zoeken al 2 schildpadden. De ene schildpad was nog op zoek naar een plekje om te leggen en de andere schildpad was al aan het graven nog, dus nog heel even wachten, want dan konden we kijken naar hoe zij eieren ging leggen. Na 5 minuten konden we al gaan kijken! Wat een apart, vies, raar gebeuren. Nadat ze klaar was mochten we haar aanraken, het was net een gladde steen. Toen iedereen dat gedaan had ging de schildpad haar plekje camoefleren zodat haar eieren veilig bleven. Daarna zijn we weer richting het kamp gebleven en gaan slapen. De volgende dag gingen we nog even langs Frans-Guyana en daarna terug naar Paramaribo.

Donderdag zijn we nog even een dagje naar de Peperpot plantage geweest en daarna hebben we heerlijk gegeten bij een klein wegrestaurantje waar ik ze saoto soep heb laten proeven. 's Avonds heb ik mijn broertje kennis laten maken met een partybus, ook mijn huisgenootjes gingen mee! De partybus ging zoals gewoonlijk op donderdag naar Havana waar we een ontzettend leuke avond hadden.

Vrijdag moest ik toch wel even een dagje stage lopen. Na stage snel omgekleed en gegeten, want samen met Carmen hadden we een vriending beloofd dat we een dagje mee gingen lopen met de vierdaagse door Paramaribo. We liepen die dag 12,5 km. De vierdaagse hier is echt een happening, een soort carnaval. Alle groepen liepen hier in kostuums met een paar danseressen en een bandje. Met ons Nederlandse tempo liepen we al snel alle groepen voorbij. We waren als aller laatste gestart en kwamen als een van de eerste weer aan, net op tijd, want het begon te regenen. Die zelfde avond zijn Carmen en ik nog even door gegaan naar club touche voor een gezellig stap avondje.

Zaterdag ochtend werd ik weer opgehaald om met ze naar de vlindertuin te gaan. Vooraf geen zin, maar achteraf bleek het super leuk! We kregen een rondleiding door een bos heen waar we een luiaard tegen kwamen! En daarna kwamen we nog langs schildpadden en baby schildpadden die we ook vast mochten houden! Ook kregen we uitleg over de vlinders, rupsen en de cocons. Na de rondleiding hebben we weer heerlijk gegeten. En gingen we terug naar stad om bij 't Vat te kijken naar de vierdaagse, het was gezellig en om half 7 hebben we daar gegeten ook Carmen at gezellig met ons mee. Na het eten hebben we nog even gekeken naar de vierdaagse en daarna is de rest naar huis gegaan en zijn Carmen en ik nog even door gegaan met een paar vrienden.

Zondagochtend werd Rens weer bij mij afgezet, want het was eindelijk tijd voor de quadtour! We waren met een groep van 8 en we mochten rijden op een quad met handschakel. In het begin was het wennen aan het schakelen, waardoor we allebei afentoe van de quad af vielen. Onderweg lagen we door Rens 2 keer bijna op de kop en door mij stonden we 2 keer schijn in de modderplassen, maar verder was het allemaal super! 's Avonds hebben we met z'n alle nog even een drankje en een hapje gedaan en ben ik thuis gebracht. Dit was de laatste dag samen, want vandaag vliegen ze alweer terug naar Nederland.

Tot over 2 maandjes iedereen!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


  • 13 April 2015 - 21:17

    Maarten:

    Leuk verhaal Tara :) Al bedacht om er Tarmaribo van te maken? ;)

  • 17 April 2015 - 19:26

    Ton En Elly:

    Het klinkt allemaal als één feestelijke tijd. Wat een geweldige stage!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tara

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 6392

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 20 Juni 2015

Stage in suriname

Landen bezocht: